Temporarily not working is niiiice!

Hiyaaaaa! How’s it going? 😀 Ooh, what’s this featured image thingy? Ah, I see. That’s kinda fun. 🙂 It probably only has an effect if you click on the post title, though.

Anyway ya, it’s been a li’l while since I last sharted tons of words onto this website. Although, well… I have some drafts somewhere around here. Yes, I did it again, I wrote loads of crap that I didn’t get around to posting. 😛 Partially because the posts got a bit long, partially because they happened quite a while ago and therefore it’s kinda late to post them, but mainly because I am a lazy shite. 😛 As I’ve been demonstrating over the past two weeks by not working!

Yes, I booked some time off because I was going to die otherwise. 😛 I haven’t actually had time off for myself in over a year. I’ve had time off, sure, but that’s because I had to take it off to go visit/have people visit me. Fun, but not really relaxing. I was going to spend some of my holiday doing productive things, but I pretty much just ended up sleeping a lot and playing games a lot, with a bit of eating and washing up in-between. So yes, lazy shite. 😛

I think the main cause of the lack of productivity was RimWorld. I won’t explain it too much, but it’s a colony simulation game kinda like Dwarf Fortress, not that I’d know cuz I “played” about 30 seconds of Dwarf Fortress before saying “fuck this, I literally can’t play”. 😛 Someone I know’s been playing RimWorld, so I thought I’d give it a try. And… well, I think the best word to describe it is “dangerous”. It’s insanely addictive. Like really insanely. I don’t think I’ve played a game that’s been this addictive before. But the annoying thing is, regardless of its addictiveness, I don’t actually think it’s that good. It’s frustratingly luck-based. I mean, Jesus, the friggin’ hit chances. I’m pretty damn sure what it says is total bullshit, because when some guy with a 4% hit chance hits you 3 times in 9 shots when your guy with a 10% hit chance hits ZERO times in 9 shots, that’s totally unbelievable. If I’d been playing it normally and didn’t reload when I felt bullshitted, I would’ve probably lost half my colony in one pathetic raid where the only reason I was struggling was cuz no-one on my team could fucking hit anything because of luck, then I would’ve probably lost the rest to stupid mental breakdowns where people usually end up wandering around doing nothing for about a day before complaining that they’re half-dead from starvation when they suddenly get over everything.

And it’s not only the luck-based crap, but the more you play it, the more idiocy you see. The AI is fucking stupid for one thing; you have to micromanage until you’re on the brink of an aneurysm. Then there’s some really dumbass design choices, like… by default you can only have one colony (multiple colonies work absolutely fine, they make the game more interesting and there is no real reason why this is disabled by default), the dumbass AI doesn’t give a shit about friendly fire and they can shoot friendlies directly next to them even though the learning helper effectively says that they can’t, everyone hates anyone who slaughters colony animals even though it was my direct order and they would have all died if they didn’t have the food it gave them, and if you capture a downed enemy who attacked you but failed to land a single hit on anyone, they’re not classed as guilty for some reason, so if they die through any means (such as “oh shit I didn’t realise that guy was going to die in two hours and it takes an hour and a half to get them to a bed because these fucks are so slow”), your whole colony gets a massive mood penalty because “omg a harmless prisoner died that’s so barbaric”. Oh, and you can’t harvest the organs of a dead person, but you can harvest organs from a live person (but you get mood and social penalties if you do so there’s no point). The fuck?

And I said I wouldn’t explain it too much and now look at that, for God’s sake damn it stop. 😛

Anyway, I got around to doing something kinda productive today. I made a RENDAR! Yez. 😀 It’s related to this game I’ve been slaving over for the past two years or so, although it feels more like three or even four. Not any of my games, no no no, that wouldn’t be “slaving over” it because I want to make ULSG V14, but I just never have the time. And when I do, I’m too friggin’ focused on sleeping and being lazy. 😛

It’s a game called “Race Kings”, sexist, which we made for another company. Another company who then has the audacity to say it was developed by them when it really wasn’t. I guess they paid the company I work for to do it, so maybe legally that’s correct, but… logically, it just isn’t. 😛 It’s probably best if I try not to say exactly what I think about it. But I’d like to encourage you not to play it at all, please, k thx! 😀

Anyway, the render. It was just a quick, simple-ish idea based upon one of the game’s completely idiotic understandable if you’re fucking stupid design choices. A design choice so dumb it annoys the designers that some people in the office complained about endlessly a few times. If you set off between two and zero seconds before the light goes green, you immediately lose, and forfeit all the money you wagered on the race. but if you don’t start within about a frame of the light going green you’ll lose because that’s basically the whole point of the game and 95% of the time you’ll finish last if you start last unless you pay to win

So, now that the rant explanation is out of the way, here is a dragon getting a false start!

False Start (1080p)(Available in these great flavours: 1080p, WUXGAQHDUHD)

Taken a few moments before he gets a bit more violent. No, he doesn’t break his HLE Infinity smartphone; he likes it way too much to damage it over this. He just burns a very specific part of London down instead. 😛

Anyhoo, I used Iray for this render again! I’ve been practicing a li’l bit, and I’ve gotten more used to it now, sort of. You just need to ignore the fact that it’s trying to be realistic and use whatever numbers make things look nice. When it asks for things like the candle wattage/lumen of a light, just smile, pat it on the head and input a value about 200,000x more than what is realistic. 😛

I don’t really understand light, but I know Iray is full of crap when it comes to it. 😛 The lights in this scene came with the environment, and they already had unrealistic values. By default, Iray uses candelas/m² to measure luminance, and it was set to 250,000cd/m². I had no idea what I was doing, but I did some rough measurements and found that the lights had a surface area of about 0.812m², meaning their luminance was about 203,000cd, and apparently 1cd = 1 lumen. That’s makes the light twice as powerful as full daylight, and there’s seven of the damn things! And guess what? That’s NOT ENOUGH!! I had to increase their luminance to 17,500,000cd/m², which is about 14 MILLION LUMEN! PER LIGHT! WHAT!

If I turn off the Sun-Sky lighting and just use the already insane default values, the render looks like this:

Iray

COOL, HUH?!? (Oh, ignore the noise, I only let it render for about two minutes. :P)

I tested to see if I wasn’t going crazy by switching the material’s luminance units to lumen and entering 14,000,000, and amazingly, it looks like I’m actually right. The light is pretty similar to when I enter 17,500,000cd/m²; it looks just a little bit brighter. So… yeah! I rest my case! This renderer is trippin’ balls and needs ridiculously inflated values! Maybe not quite 200,000 times more. Just 20,000 times more. 😛

Also, Iray doesn’t seem to be able to produce a render which isn’t grainy as fuck, no matter how high you put the render quality (pro tip: no higher than 4 because that’s about as good as you’re gonna get 😛 ). But I have found that you can get rid of most of it (most of the time) with a couple of quick Photoshop filters. Just add a 0.6-radius Gaussian Blur followed by a 0.6-radius Smart Sharpen. Tends to do the trick, kinda. YMMV. 🙂

So, for the 1080p version at rendering quality 3, it took… 1 hour 56 minutes 48.7 seconds, and it only reached 91% convergence before hitting the iteration limit. That was on two GTX 970s, so… speedy, Iray is not. 😛 I guess it can be prettier and more realistic, though. As for posing, that actually took about the same amount of time, but might’ve taken less if I wasn’t such a moronic perfectionist. I posed his feet and tail, even though you can’t see them. 😛

I listened to the Daytona USA soundtrack while posing, because this game kinda reminds me of it, apart from that it’s not NASCAR, or touring cars, and the courses only have 1-2 laps and last 30-60 seconds and is generally nothing like Daytona USA. 😛 and there’s next to no skill involved and it doesn’t have an awesome soundtrack and it isn’t fun or cool Maybe it’s because you go around in circles. Or maybe it’s just because the second half of Pounding Pavement cracks me right up, and Mitsuyoshi-san is a legend. 😀

Anyway, hope you like the render. 😀 I’ll get the QHD and 4K versions done overnight. QHD and 4K versions are doooone. 🙂 I’ll also go through those drafts I did and see if I can fix them up enough to post them. And by “fix up” I mean “holy crap cut them down that one’s about 10,000 words long”. 😛

Buh-bye! 😀

(Also LMFAO)

 

UPDATE!!

Added the QHD and 4K versions. 4K would’ve taken more than 6 hours to reach the 95% convergence target… if it didn’t run out of time. 😛 QHD took 3 hours 56 minutes 5.8 seconds. THE SPEEEEEEEED! 😛

UPDATE 2!!

I found out that my work monitor, like my work SpackBook, also has a stupid uncommon resolution, 1920×1200, also known as WUXGA, Wide Ultra eXtended Graphics Array! It’s like 1080p, but with 120 more pixels of height, and I didn’t even notice. Literally the only reason this resolution seems to exist is because someone said they could use it to fit two full pages of text on-screen at once. I wonder if they realised that instead of making an entirely new resolution and entirely new class of monitor they could just… zoom out to 80%? 😛

Anyway who cares. I re-rendered it in WUXGA so it fits my work monitor, so I figured I’d add it here, too. 🙂